16 ноември 2010

Увод в университетския диклит

Мария Силвестър
Много ми е не-блогърско напоследък, то си и личи по невероятната ми активност. Въпреки това все си мисля какво точно искам да споделя със света, ама да е толкова готЯно, че да го включа в блога, а не да се възползвам от социалките, които са доста ефективен метод за споделяне. Та, ето, че дойде петък (миналия) и за първи втори път видях преподавателя си по Увод в Книгоиздаването.
Интересното е, че на това второ виждане ни даде една прекрасна задачка. Да посетим представяне на книга или някое от събитията свързани със седмицата на кубински събития в София. Аз присъствах на представянето на първият български dicklit, което беше другата възможност.
Диклит е ъм... обратното на чиклит. А чиклит, според Дневник и други разбирачи, е литература за мацки. "Светът между краката й" е въпросната книга-диклит, а авторката е Светла Иванова, за която последно знаех, че пее. Кофти кавъри на ФСБ.

Представянето се случи в книжарница "Пингвините" в поделза на Софийския. Както обикновено малко преди обявения час се напоявиха някакви добре облечени люде, тип интелектуалци, включително и авторката, като се водеха обичайните сухи разговори, обменяха се обичайните полу-фалшиви усмивки и се подаряваха букети, в комплект с поздравите. Безкрайно впечатление ми направи присъствието на екип от телевизия Планета (да, онази чалгарската), като още се чудя как точно си представят, че зрителите им ще зачетат изведнъж книги. В уречения час мъжки глас обяви, че ще започнем след 15-ина минути, а пет минути по-късно се появи Любен Дилов-син, който беше една от основните фигури в представянето на книгата. Другите двама бяха Мария Силвестър, която е известна (явно), като "онази лудата от Шоуто на Азис" и някакъв неизвестен за мен индивид. Ако го познаете по снимките, споделете.

Неизвестният за мен индивид
Самото представяне беше във формат - четене, хвалене, скромничене, коктейл. Четенето се падна на Мария Силвестър, която и хвалеше междувременно. От прочетените 3-4 страници останах с впечатлението, че това е някакъв опит за цинизъм, който не се е получил. Според мен Елфа е по-добър. Последваха хвалби. Колко уникална книга била, как показвала авторката и т.н. и т.н. Мисля че изключих на 20-тата секунда. Направи ми впечатление, че издателство Сиела имаха представител, който беше по-неподготвен за събитието и от мен. Последва и скромниченето от страна на авторката, а за финал получихме по автограф върху книгата си. Така де, който си беше купил такава.
След този мини цирк, последва коктейл, който пропуснах с най-голямо удоволствие. Парад на суетата из "интелектуалните" среди на оператора от Планета и бившата певица, понастоящем писателка не са моята среда, съжалявам.
Общото с Увода в Книгоиздаването е, че на практика това ми е "домашното". Надявам се да не ми се налага повече да присъствам на подобни панаири в името на едното задание.
___________________________________________________
Задачата беше да посетим събитие от гореспоменатите и в една страница да изкажем впечатленията си. Тъй като и без това щях да публикувам текста, реших да го променя и да директно да представя блога.

ПП:
Оказа се, че неизвестният господин е Димитър Шумналиев. Не че ми говори нещо, но все пак.

6 коментара:

  1. А Мария Силвестър с какво друго е известна, освен с шоуто на Азис?

    ОтговорИзтриване
  2. Сложен въпрос, на който нямам отговор.

    ОтговорИзтриване
  3. Димитър Шумналиев е главен редактор на "Нощен труд". Или бивш главен редактор, не знам дали този вестник още излиза. Освен това е писател, има няколко книги.
    Мария Силвестър е бивша манекенка, работеше в TV7, после в шоуто на Азис, после в "Станция Нова", после беше танцьорка във "VIP денс". Като се появеше на екрана, аз сменях канала, защото ми е прекалено лигава.
    Светла Иванова е бивша стриптизьорка и настояща журналистка в "Стандарт".
    Това е от мен. Общо взето, трагедия.

    ОтговорИзтриване
  4. Хаха, частта със Шумналиев редактор на този вестник тотално ме отказа да потърся негови книги. "Нощен Труд" в последните години се превърна от дарадонка в купчина лайна.

    ОтговорИзтриване
  5. Хаха, частта със Шумналиев редактор на този вестник тотално ме отказа да потърся негови книги. "Нощен Труд" в последните години се превърна от дарадонка в купчина лайна.

    ОтговорИзтриване
  6. Димитър Шумналиев е главен редактор на "Нощен труд". Или бивш главен редактор, не знам дали този вестник още излиза. Освен това е писател, има няколко книги.
    Мария Силвестър е бивша манекенка, работеше в TV7, после в шоуто на Азис, после в "Станция Нова", после беше танцьорка във "VIP денс". Като се появеше на екрана, аз сменях канала, защото ми е прекалено лигава.
    Светла Иванова е бивша стриптизьорка и настояща журналистка в "Стандарт".
    Това е от мен. Общо взето, трагедия.

    ОтговорИзтриване