Социалните мрежи в момента са такъв феномен, че постоянно са в устите на хората. Новини за тях, обсъждане на ползите, вредите и митичните случки, конспирации, разговори за сигурността и реалните ползи от употребата им са само част от целия хайп около Facebook, Twitter и всичко подобно.
Както и всичко друго, което е толкова масово и такава "бомба" за всяка част от обществото, така и Facebook получава и някои, откровено казано, странни измерения. В случая става въпрос за няколко песни, като в клиповете и на трите Facebook е основен инструмент на общуване.
Първото от въпросните парчета е N'importe Comment на Toxic Avengers ft. Orel San от Франция. Въпросните младежи залагат на диско и плосък текст. Идеята за клипа е много готина, но въпреки това разбунва духовете онлайн преди няколко месеца и кара разни американци да дрънкат глупости за Европа и европейците.
Сигурно трябва да се гордеем, че днес TechCrunch пуснаха втори подобен клип, само че на българската дива Гергана. Та въпросната дама направила парче, което директно си се казва Facebook. Лириките са естествено пошли и изпълнени с висша форма на курварско мислене (дело на Мариета Ангелова (която и да е тя)). Интересна е реакцията на хАмериканците по повода:
...the song is actually called “Facebook” and un-ironically revolves around a flirtatious work romance taking place on the social network.В коментарите има предимно разочаровани българи, но и младеж от Тексас, който смята Гергана за секси (после се обяснява, че във fast food-овете в Тексас имало само грозни жени).
Интересен момент е и поредното доказателство, че чалгата, освен, че е пошла и вулгарна, е и копирана. С малко YouTube се натъкваме на г-н Ismail YK и "невероятната" му песен Cilgin, която е очевиден вдъхновител на родната певачка, само че турчина е много по-гъзар, защото ползва Mac.
Всъщност, върхът на черешката идва от нигерийците Essence ft. Jay Won и убийствения им хит (наистина убива) Facebook Love.
По принцип имам навика да страня от тази част на попкултурата по света и у нас и се правя, че не съществува, но в случая УатДъФък-ефекта е просто помрачаващ. Ясно ми е, че Facebook е културен феномен номер едно в света в момента. Още по-ясно ми е, че това няма да се промени в близките години. Домакините, които по цял ден си копаят виртуалната ферма, няма току-така да изчезнат. Да се надяваме да няма много жертви, все пак. Позитивите от социалните мрежи също няма да изчезнат. Те ще ни свързват и помагат в общуването, но въпреки това културният сблъсък на промитите чалга мозъци с нещо глобално води до крайно фрапантни резултати. От нечутите приятелски раздори и семейни драми, до всеизвестните фатални последствия и десетките уволнения, получаваме доказателства, че свободата, която дават социалните мрежи, отново е криворазбрана от масата. Но в случая и аз съм част от целия хайп. И аз пиша и говоря за социалните мрежи, ползвам ги активно и всеки ден. Въпреки това по никакъв начин не мога да се оприлича с нито една от 4-те песни. Нито използвам Facebook за любовен лов, нито пък дебна от засада дали някоя знойна мадама ще се появи да ми дига палците под снимките. И в такива моменти се питам дали пък аз не съм бъгнат. Виж, че целия свят с органите напред да търси секс, пари и любов, пък аз, тъпака, влизам във Facebook, за да чуя майка ми, която е на другия край на континента и да видя кога Odd Crew ще имат лайф, примерно...
А вие за какво използвате Facebook? Надървен рицар, разголена жрица или прост nerd сте? Много ми е любопитно.
Both of these videos ("N'importe Comment" and Gergana's "Facebook" song were found and popularized by europopped.com. Next time give credit.
ОтговорИзтриване;)
Both videos I found on techcrunch and gave credit to them. And Gergana's video was known to me before your post and before techcrunch's post, because she's local celeb and friends of mine like her.
ОтговорИзтриванеNext time find some bulgarian speaking person to translate for you, before wanting credit.