06 септември 2008

Google във Войната на браузърите?

Наскоро Гугъл пуснаха едно комиксче, което описва това което ще представлява техният най-нов проект - Google Chrome - уеб браузър с доста иновативна технология, който е изцяло open source, което значи, че добрите идеи със сигурност ще бъдат взаимствани и подобрени (надяваме се) от останалите "воюващи". Вчера в главната страница на Гугъл имаше линкче от където можеш да си свалиш бета версия на браузъра, естествено мое свято любопитство веднагически цъкна на линка и започна даунлоуда на творението на Чичо. След като се изтегли, програмата започна да се инсталира, като единственото, което се искаше от мен беше, в края на инсталацията да укажа къде искам иконки и от къде да бъдат импортнати кукита, отметки и останалите неща, които са важни за всеки. Лошо впечатление ми направи това, че няма опция да си пренесеш настроиките от Opera, което мен не ме устроива тъй като ползвам точно този браузър. Добро впечатление ми направи празната страница. В горният ляв ъгъл има 6 прозорчета (тип Бързото набиране на Опера), които в случая показват най-посещаваните страници. В дясноимаме последните посетени страници и отметките, представени като списък. Браузването наистина е изключително бързо, но на сайтове които са повече Web 2.0 базирани браузъра се проваля с гръм и трясък. Постоянно изкача съобщението за неотговаряща страница и трябва да чакам значително повече от комфортното време. В браузъра няма някой доста важни, за мен, неща като e-mail клиент, RSS четец и възможността за добавяне на линкове до адрес бара посредством малки иконки. Това са все неща които ползвам в Опера и съм свикнал с тях. Дали много хора ще минат на Хром? Не смятам. По скоро този браузър ще даде нова насока в развитието на останалите браузъри. Ако Гугъл не направят бързо много джаджи които да дават споменатите горе услуги се съмнявам негово лигаво величие потребителя да ползва Хром, което автоматично изкарва браузъра от прозловутата Война на браузърите. Обща оценка 5.5/10.

Няма коментари:

Публикуване на коментар