24 януари 2011

Неограничени обирджии

Любовните имена, които дават
клиентите на операторите.
Мобилните оператори са обирджии, мерзавци, крадци и абсолютни мъчители на народа. Това е факт, който се знае от години, но напоследък наглостта им достига небесни висоти, за които не мога да разбера как си мълчат хората.
Да започнем с поправката на системата на М-тел. От септември до момента цялата система на М-тел има проблеми. 3 месеца абонатите им нямаха месечни фактури, а накрая получиха фактури тип - свободно съчинение. За повечето това беше добре дошло, тъй като този път М-тел решиха да не крадат, а дори напротив, съкратиха сметките на много хора. Това не променя факта, че имаха клиенти, които с месеци слушаха музика на *88, освен това си висяха по безконечните опашки в магазините им и ставаха обект на безкрайно некомпетентни служители, които сякаш са хванати от гората.
Клиентите търпят.
Моят личен опит идва с Глобул. Бях техен клиент с предплатена карта 3 години и през септември 2009 подписах договор с тях. По-късно взех втора карта със същите условия. През юни имах особени финансови затруднения и телефонът ми беше спрян. Когато около месец и половина по-късно отидох в представителство на Глобул, за да си платя сметката от ок. 45 лева за двете карти плюс още 40 лева такса за двете карти за месеца, в който е бил спрян телефона ми беше заявено, че като наказателна мярка трябва да платя към 300-350 лева за всички такси до края на договора, за да мога да се възползвам от услугите им. Специално попитах дали няма начин това да се избегне и да си платя сметките до момента. Беше ми отказано, при което моя милост отиде в съседния магазин, който е на Vivacom. В момента съм длъжник на Глобул и не смятам този статут да се промени, въпреки че имат най-добрия Customer support от 3-те мобилни оператора.
После дойде одисеята Vivacom. Първо при подписването на договор ми поискаха 45 лева, вместо обичайните 15 - финансовия отдел казвал така. ОК, имах парите и ги дадох, като ми беше казано, че ще трябва да си платя първата фактура и с втората ще ми се възстановят парите. Специално попитах дали ще бъдат всички пари и получих положителен отговор. Е, очаквано, на втората ми фактура, която беше на стойност ~30 лева пише, че дължа 15 лева и 15 са ми покрити от въпросната първоначална вноска. Говорих с оператор, той ме прати в магазина, а в магазина ме пратиха при оператор. В крайна сметка оператора каза, че имало такова нещо да не се притеснявам. Тъй като въпросната 2-ра фактура тотално ми изкочи от главата ми спряха телефона и тогава го платих. Днес е дошла новата ми фактура и там няма и помен от парите, които съм давал при подписване на договора. На практика Vivacom ми дължат 30 лева, а ми искат още 20 за новата ми сметка.
Друго покъртително нещо, което забелязах вчера, докато разглеждах планове на Мтел и Глобул за неограничен трафик на мобилен интернет и iPhone плановете, които предлагат беше факта, че думичката "неограничен" е пълен булшит.
Глобул план Web & Talk:
След изчерпване на количеството MB на максимално достижима скорост, скоростта на връзката пада до 128 kbps. GLOBUL си запазва правото да въведе допълнително ограничение по отношение на потреблението на услугата или да я прекрати/деактивира едностранно в случай, че бъде надвишено разумното потребление, като за такова се приема потребление превишаващо с 30 (или повече) % включените МB на максимално достижима скорост).
Така излиза, че ако си на план Web&Talk Super имаш 1000МВ на пълна скорост и после още 300МВ на ниска скорост и неограничението ти е свършило. Тук добре, но на най-ниския план началните MB-и са 250 на висока скорост, което значи, че след това 80МВ на ниска скорост и край. Реално "неограничения" интернет трафик на Глобул, с цена 20 лева на месец е 330MB и край.
МТел пък са ОК с трафика и количеството му, но закопават със следното в планът iPhone:
Първо се изразходват безплатните минути към всички мрежи в страната, а след това – и безплатните минути в мрежата на М-Тел.
Предполагам точно тези два случая могат да влязат в определението за подвеждаща реклама.
След всички тези случки и всичко, което чета по разни блогове и форуми се чудя защо ги търпим? По дяволите имаме 3-ма монополиста, които очевидно са се договорили да са еднакво зле и на практика ни остават избор между трънки, глог и шипкови храсти, като се чудиш кое е най-зле. В същото време всички чинно се възползват от услугите им и когато правата им са нарушени си мълчат, защото, видиш ли, оператора може да те отебе и да не си му абонат.
Аз лично смятам да търся правата си пред Vivacom, защото ми писна. Абсолютно съм убеден, че това което ми се случва е против правилата и нарушават правата ми на клиент, така че ако служителите им в близкия магазин не намерят разрешение на проблема смятам да се обърна към КЗП. Съветвам и всички други опарени да го правят. Крайно време е да съзнаем, че ние сме шефовете в отношенията с разните му фирми, доставчици и т.н.

Няма коментари:

Публикуване на коментар