21 септември 2010

Aniventure 2010

Може би прекалих с забавянето на впечатленията от тазгодишният Aniventure, но пък ето един добър повод да си припомним събитията от единствения фестивал за аниме, манга и японска култура в България.
Ден нулев - Разчупи леда
Както се изрази soreМама, фестивала беше пълен с много усмихнати хора и лъхаше на позитивизъм. Още от откриването на 3-и забавлението тръгна с kick start. Станахме свидетели на първата лекция тази година, която си беше по-скоро презентанция, на тема "Историята на Aniventure". Това спести доста обяснения, а и върна някой спомени. Най-запомнящото се от откриването беше ice-brake-ъра на който ни подложи Хипи, както и танцът на мейдките и хостовете, който може да видите по-долу.

Последвалото парти е било добро, доколкото разбрах, аз лично пропуснах.

Ден първи - Боен ден

След перипетии със ставането и отекчително пътуване се озовахме в Парти центъра към 8:15 сутринта. Тъй като бях сред доброволците (за втора поредна година), трябваше да се занимавам с нещо. Реших да се заема с пропусквателната дейност, тъй като отговорника по въпроса се видя в чудо. Е и аз успях да се видя в чудо, но все пак работата се получи и като цяло на самия фестивал нямаше проблеми с пропусквателния режим, освен момента, в който имаше данъчна проверка.
Снимка: Eliks - cosplay-bg.com
Както споменах бях доброволец, заради което трябваше да събирам левчета и да давам награди в томболата на Накама. А въпросната беше хита на годината. Една мацка спечели 4 броя на сп. Шогун, преди да нацели празно късметче и да си вземе бленувания стикер. Аз лично намазах от томболата с няколко стикера и безплатно посещение в мейд кафето. Томболата приключи за около 2 часа, което ме остави без задължения за следващите два дни, поне без планирани такива. От лекцията за нинджите хванах аплодисментите накрая, но за сметка на това гледах бойната демонстрация, която беше адски интересна и забавна. Имаше разни cool бойни изкуства, махлен... ъ-ъ-ъ бокс и две мацки, които направиха демонстрация с мечове. Вярно, че бяха доста бавни и внимателни, но въпреки това останах силно впечатлен.
После изпуснах и лекцията за гимназистките и модата и се появих чак за въпросите. Имаше сравнително интересни въпроси, покрай които си изясних някой странности в няколко анимета, които съм гледал. Особено ме озадъчи факта, че в Япония има хора, които си избират училището по това каква униформа се носи в него. Последва типичната лекция на Манци (a.k.a. Виктор Турмаков) за културата на пиене на японците. Аз лично съм способен да не вярвам на всичко, което човека ни обясни, защото ми звучи прекалено прекалено, но такива са японците - крайно различни. Края на деня беше даден от AMV конкурса, който тази година беше на отчайващо ниво. В един момент от драмата просто си излезнах за една цигара. Очаквах много от AMV създателите, особено след миналогодишния фурор на AMV конкурса, но реално имаше няколко добри AMV-та. Накрадите обра Perfect Blue с едно доста непретенциозно AMV, което просто беше най-доброто от всичките, не че е нещо прекалено добро. Ако цъкнете тук ще можете да се убедите и сами (линка е към торент с всички AMV-та). Препоръчвам папка некласирали се да не я теглите дори.
Снимка: Eliks - cosplay-bg.com

През деня успях да пробвам една от свръх машините на hardware-bg, на която разцъках Blade X, която пък е доста скучна геймка, но е адски красива. Огледах щанда на клуб Шиоказе (варненски аниме и манга клуб), където се продаваха най-сладурските котешки опашки и ушички в България, както и най-бруталните значки - Echi Lover, Bishie Addicted и подобни заплашителни надписи. Единствения проблем (поне за мен) беше, че всичктие бяха огромни, което ме спря да си взема някоя яка значка на Soul Eater или D.Gray-man. Точно до Шиоказе бяха и клубовете OtakU и Сеишин, от Свищов и Русе, съответно. Срещу тях имаше и сборен пункт на всичкото фенове там - щанда с аниме мърчъндайз - ключодържатели, плюшени играчки, плакати и още куп неща, включително и мега яките Death Notes. Аз лично си взех само 2 плаката - Kuroshitsuji и Soul Eater, тъй като повечето неща ми бяха скъпички. По-нататък беше къщата на гейшите, заедно с мейд кафето и хост клуба. Аз лично се насладих на услугите на една подскачаща хиперактивна мейдка, за което "благодаря" на "милата" Калина, която избра къде да отидем. Продължаваме с представители на някакъв роботски клуб, които се фукаха с роботите си, които бяха толкова готини, че си бяха за фукане. Един скорпион упорито си пускаше LEGO жилото в крака ми, но още дишам. Интересното около роботите е, че са направени от малко сензори и части от LEGO. По ред на разположението бяха приятелите от Manga.bg, с чиято подкрепа тагнахме повечето посетители с едни много сладурски рекламни стикерчета, а хората го възприеха с усмивка, което ми беше леко изненадващо. И последната атракция в зала 3 беше кътчето на Next Page, където можеше да се насладите на някой европейски комикс, в удобството на фотьойл, както и да се почерпите ябълка. Или да си вземете абсолютно безплатно книгата-игра "Ромски лабиринт". Доста идеен щанд, а и цялата идея на организацията е доста интересна, може да видите повече инфо тук. Както и в този блог малко по-нататък.
Зала 3 беше залата на геймърите. SSF IV, Tekken 6, Blade X и StarCraft II бяха основните забавления, но и TCG играта Magic The Gathering, до която така и не се доредих, не отстъпваше по внимание от гостите на Анивенчър. Имаше и един тъч скрийн монитор, на който талантливи мацки (мъжове не видях да го пробват) рисуваха разни якости. Аз лично го пробвах ей тъй за спорта и мога да кажа, че не искам такова нещо у дома. Или поне докато не се появи някой Windows с големи бутони, които да могат да се натискат без нокът. И някаква по-удобна on-screan клавиатура би била бонус, защото настоящата е кофти. Имаше една свръх-мега-хипер-гига машина (по хипер-мега от другите) на която разцъках Blade X, а мишката, клавиатурата, пада и слушалките бяха Razer. Един вид най-класна геймърска глезотия. В зала 4 пък имаше работилнички до които просто нямаше как да стигна. Исках да пробвам калиграфия, но не можах да се доредя от наплива желаещи, а за арт-конкурс ме няма никакъв.
В най-общи линии това е от първият ден на Aniventure 2010. За ден две ще разкажа подробно след няколко дни, защото и без това се разпрострях. Очаквайте и много готини снимки предоставени от Матилда Йолашка, която беше част от доброволците на Анивенчър, но това не и попречи да снима най-интересното от феста.

Няма коментари:

Публикуване на коментар