02 май 2012

Кино в четвъртък: Отмъстителите

Винаги съм си падал по комикси и историите в тях, като откакто се помня любимият ми герой е Spider-Man, любимият ми комикс е The Dark Knight на Франк Милър, а любимата ми вселена е тази на Marvel. Като такъв фен бях доста разочарован от някои опити на Marvel Studios в кино индустрията, които просто объркваха всичко в историята, без да предлагат кой знае колко хубави филми. За щастие един от краиъгълните камъни на Marvel вселената - The Avengers, се сдоби с един съвсем нелош филм.

Историята е съвсем тривиална - директорът на S.H.I.E.L.D. Ник Фюри събира супергероите под името The Avengers, за да се борят с Loki, който иска да унищожи света. Въпросните супергерои са Iron Man, Captain America и Hulk, като в процеса на историята се присъединяват и Black Widow, Hawkeye и Thor. 

Хубавото на това развитие на събитята е, че виждаме характера и историята на всеки от шестимата супергерои, както и личните им търкания, които съвсем не минават без огънат метал и няколко зрелищни сцени. Тук изпъкват и уменията на актьорския състав, който сякаш се върти около Робърт Дауни Джуниър (Iron Man) и Скарлет Йохансон (Black Widow), които вкарват нужното количество драма и сексапил в екшъна. Всъщност е много вероятно това леко драматично и повече забавно представяне на нещата да е тайната съставка, която прави тези стари и изтъркани супергерои толкова готини през 2012.

Със сигурност за това помагат искрено разсмиващите бъзици по време на целия филм, наистина зрелищните визуални ефекти и добрия саундтрак. Особено внимание заслужава финалната битка, в която орда извънземни нападат Манхатън, а The Avengers се опитват да ги спрат. Това са може би най-зрелищните 30-40 минути, които съм виждал напоследък и първата подобна сцена от много време насам, която ме накара да ѝ се изкефя искрено. За целта обаче, наистина гледайте филма на IMAX, защото предполагам, че на обикновено 3D се губи част от зрелището.

Филмът определено няма да получи награда за оригиналност, дълбочина на историята или особени кинематографични похвати, но въпреки това вече получава силно одобрение. Явно тайната наистина се крие в баланса между драмата, любимите герои, зрелищните ефекти и добрият маркетинг. Аз съм приятно изненадан от резултата и препоръчвам филма.

7.5/10

1 коментар: