31 март 2011

Протестирайте без мен!

Вече половин година гордо нося титлата "студент" около себе си, с надеждата да бъда бакалавър след някакво време. За разлика от училищните години, когато едва се навивах да отида на даскало, сега ходя на лекции (повечето) с удоволствие. За мое най-голямо изумление, обаче, за втори път тази година образователният процес е в опасност.
Както пише Дневник, от понеделник в СУ "Климент Охридски" няма да има занятия в знак на протест срещу някаква ботаническа несправедливост спрямо горкия университет. В новината е цитиран г-н Илчев, ректора на СУ,  който призовава студентите да подкрепят протеста. Ами, няма!
Както не подкрепих протестите за пари през зимата, така няма да подкрепя поредното безумие на този човек, което само ме ощетява.
През зимата не се включих, защото смятам, че издръжката на един университет зависи изцяло от самия него и когато управлението му не се справя с тази задача, значи има проблем. Този проблем не е в държавната машина, а в ректора и екипа, който се води, че работи. Аз си плащам таксите и искам преподаватели, нормални помещения във факултета ми, както и нормални условия. Ако моята такса не стига за това, то просто може да я увеличите. Да, така ще откажете някои хора от следването, но и без това в университетите е пълно с кухи лейки и кифлеци, които са там само защото са успели да влязат на 6-о класиране, например. (Знам, че не съм 100% прав ;) )
Сега не подкрепям решението на ректора поради една елементарна причина. Наличието на тази ботаническа градина не ме топли по никакъв начин. Първо, че е на другия край на държавата и второ, че изпитвам особена убеденост, че университета, който не може да се грижи за студентите си, не може да се грижи за градина, която се намира на гореспоменатия край на страната.
Попринцип съм бунтар и ми е кеф да fuck the system, но в случая, за да се прецака системата, аз бивам прецакван много повече. Да, знам, че няколко дни без занятия не са особена трагедия, дори ще ми е ОК да имам малко свободно време, но адски много се дразня на подобни популистки решения от страна на учебното заведение, на което съм доверил знанията и уменията си, за да ги развие.
Реално и този "протест", както и зимните протести са политически протести, които като цяло не би трябвало да занимават образователните институции, особено когато тази институция е уж най-престижният университет в България.
Затова, г-н Илчев, протестирайте сам, без да прецаквате студентите си. Гонете политическите подливания на вода на свой гръб и си съберете перушината от камилата ми, защото вашата перушина е с непреодолимо висока плътност, за един студент.

ПП:
Ако в близките седмици се появи още някой безумен протест като този и онзи за горивото ще си тегля ножа, честно.

3 коментара:

  1. И за двата протеста не мога да се съглася с теб. Първо СУ не е частен университет, та да се издържа само от такси и второ, макар да е глупаво да ни прекратяват занаятията - явно няма друг начин да запазят ботаническата градина.

    ОтговорИзтриване
  2. Искаш да ми кажеш, че вярваш, че в СУ няма достатъчно пари да е нормален университет ли? Или си силно заблуден, или и ти не си вярваш. Корупция, лошо управление и ректор-популист. Това разяжда университета и това е причината да не одобрявам тези протести. Винаги можеше да се протестира за тези неща без преекспонацията и ощетяването на студентите (нас), на които ставаме свидетели.

    ОтговорИзтриване
  3. Не защитавам управата на СУ. Казвам ти, че не смятам за нормално точно той да се издържа от такси. А отделно, че държавата много оряза парите, отчасти защото Илчев не се харесва с Борисов.

    ОтговорИзтриване