25 октомври 2013

gameN: League-авщини vol. 2


League of Legends - най-играната игра в света, от която милиони хора не могат да откъснат вниманието си. Странно, при положение, че има много други MOBA игри, както и стотици други, съвсем не лоши, безплатни игри. Къде е зарибявката, която те кара винаги да си "още една игра и лягам", въпреки армиите некадърни поляци? Вярно, че това е субективно, но според мен има тя се корени основно в две неща - историята и механиката на LoL.


Светът на LoL
Може и да звучи странно, но играта има изключително богат свят, с развита и история и колоритни персонажи. Той се казва Runeterra, като от него познаваме само континента Valoran, няколкото обкръжаващи го острова и две други измерения. The Glade - скритият дом на феите (the fae) и The Void - място между измеренията и световете, което е дом на интелигентни същества, които искат да опорочат човешкия свят.



Допреди 20 години Runeterra е бил изправен пред глобална катастрофа, тъй като в цялата история на света магията е била предпочитания инструмент за война. Воюващите армии са били подсилвани или опостушавани благодарение на мощни заклинания и руни. Надарени магьосници, наричани Summoners, се превръщали във фактическите лидери на военните действия и използвали уменията си без никакъв поглед към евентуалните последствия.

В последните 200 години обаче крехкостта на Runeterra станала очевидна за жителите на Valoran. След последните две Rune wars, континентът променил облика си, появили се мощни магически бури и брутални земетресения, които всявали ужас у хората, дори преди войната да стигне до тях. Това довело до теории, че още една безотговорна война би унищожила света Runeterra.

Така било дадено началото на League of Legends - организация, чиято основна цел е да надзирава правилното разрешаване на политическите конфликти между различните градове-държави във Valoran. Организацията била създадена от основните магьосници на континента и включва много и силни Summoners, чиято роля е да представляват определена политическа сила. Те призовават някои от най-силните шампиони в един от няколкото Fields of Justice, разположени из континента. Както се досещате, играчите в League of Legends поемат ролята на Summoners.

Шампионите на лигата
Един богат свят би бил нищо без историите в него. В LoL историите идват със 116-те шампиона, с които играем в различните Fields of Justice. Всеки от тях има лична история, свой характер и уникални умения, които изискват спецефичен стил на игра. Ще се възползвам от момента, за да разкажа за 5-те основни позиции в най-популярната версия на LoL's Meta* чрез историите на пет шампиона. И тук ще спестя навлизането в конкретни детайли, тъй като са много и сложни за обяснение. Надолу говоря за 5v5 режима Summoner's Rift, който е и най-популярният в играта.

Jinx - любимото ми кери

Jinx, The Loose Cannon е най-новият шампион в League of Legends, която пасва най-добре в ролята на Attack Damage Carry (или както ги наричат Riot - Marksmen). За нейния произход не се знае много, но не ни и трябва. Важното е, че тя е ултра-секси откачалка, чиято основна цел е да разкаже играта на Piltover - най-развитото място на Valoran, наричан Градът на прогреса, заради научните постижения на жителите му. Jinx собственоръчно е превърнала Piltover в абсолютен хаос гарниран с рушащи се сгради, оцветени животни, които се разхождат по улиците, умиращи хора и постоянни звуци от стрелба. Caitlyn, шерифът на Piltover и един от най-стриктните служители на полицията - Vi (която може би е сестра на Jinx) се опитват да хванат Jinx, но усилията им са крайно безуспешни. Клипът отгоре е част от страхотния fan service, който Riot постоянно бълват, за да раздват феновете на играта.


ADC-тата се характеризират основно с това, че атакуват от разстояние (ranged champions), имат голям damage на обикновената си атака и скил, с който да могат да избягат от протвиника. Обикновено те са сред най-уязвимите в отбора, но и тези, които нанасят най-много поражения. Затова и керитата са ключови участници в отбора, както и първата цел на противниците. В популярният metagaming на LoL керитата играят на долната линия, заедно със съпорт.


Thresh - плашещият support.

Много малко се знае за превъртялия жътвар, който е винаги гладен за човешки души, Thresh - The Chain Warden, и то е основно от страшни истории и детски песнички. Според тях Thresh е бил садистичен надзирател в затвор, който се е наслаждавал да измъчва затворниците, като любимият му инструмент са били веригите. Тъмните му деяния останали безнаказани, докато затворниците му не избягали по време на огромен бунт. Те го заловили и го обесили на собствените му вериги, което сложило началото на неговия не-живот.


Основната роля на Thresh е support, като в основата си тази позиция има за цел да помага на керито, докато то убива крийпове, за да събере злато. Това става с уменията на съпорта, които почти винаги включват някакъв начин да бъфне** съотборник, както и инструмент за crowd control***, с който да досажда и разсейва противника. Друга важна работа на съпорта е да дава видимост на възможно най-много зони от картата, като поставя ward-ове.

Garen, който дебне в горния храст
Demacia е един от най-важните и силни градове-държави във Valoran, където хората се славят с висок морал, желязна дисциплина и една от най-добрите и отдадени войски. Garen, наричан "the Might of Demacia", е най-силният войн в своята страна. Между него и Katarina - убийца от вечният враг на Demacia Noxus, има искра, която наглед е заради свирепите им дуели, но слуховете говорят и за нещо друго. За съжаление Riot не споделят повече информация, дори при скорошния визуален ъпдейт на Garen.

Garen е доста добър танк - шампион, който има много HP (живот), защита и поне едно CC умение. В същото време танковете не би трябвало да имат голям attack damage. Основната цел на танковете е да поемат щетите и използват CC-то си, докато съотборниците им убиват керито на другия отбор. Танковете са един вид водачите на атаката в отборните битки, тъй като би трябвало атаките на противника да се фокусират върху тях. Класическата мета праща танковете сами на горната линия в Summoner's Rift.

Morgana - solomid с крила
Някъде далеч съществува свят населен от безсмъртни и красиви крилати същества, в който гори древен конфликт. От едната страна са тези, които се борят за ред и справедливост на всяка цена, докато останалите, сред които и Morgana, предпочитат свободата на индивидуалните личности и са наречени "The fallen" - Изпадналите. Самата Morgana е далеч от светица. Тя е задълбала в изкуството на тъмната магия, с единствената цел да победи генерала на противниковата армия, нейната сестра Kyle. Когато времето за сблъсъка между сестрите наближавало, внезапно Morgana била призована във Valoran и League of Legends. Първоначално тя участва, за да получи нови магически сили, но в момента се наслаждава на възможността да убива сестра си отново и отново.

Morgana е mage, като този клас обикновено играе сам на средната линия в Summoner's Rift. Магьосниците обикновено са ranged шампиони, чиито приоритет и основен източник на damage са уменията им, а не обикновените атаки. Типичният mage комбинира далекообхватни, area-effect и utility (полезни за отбора) магии. Като цяло ролята на solomid шампиона е нещо като смес между съпорта и керито - прави възможно най-много magic damage и гледа да използва CC уменията си в най-подходящия момент. Затова и има много шампиони, които са еднакво добри и като solomid, и като съпорт.

Evelynn - сянката, която дебне в джунглата
Както забелязвате, за героите в LoL е типично да имат минало забулено в мистерия. Същото се отнася и за Evelynn, но за нея със сигурност се знае, че е сред най-опитните убиици във Valoran. Тя не е точно човек, има заострени зъби и всява ужас у всеки, който я види. Основните слухове твърдят, че като малка е била проклета с някакъв вид вампиризъм, заради който сега има способността да изсмуква самия живот от противниците си. Според друга популярна теория сегашното ѝ състояние е в резултат на магическа злоупотреба. Има доказателства, че Evelynn произхожда от мистериозните, вечно покрити с мъгла острови Shadow Isles, които се намират северозападно от Valoran.

Любимата ми роля за Eve е jungler. За тази роля се избират шампиони, които са силно мобилни и могат да правят успешни ганкове (внезапна атака) по линиите на другите играчи, с които да осигуряват килове. Джънглърите могат да се справят с чудовищата в джунглата, с което да си осигуряват злато. Като цяло това са шампиони, които не биха се справяли добре по линиите, но могат да оцеляват сами в дълбоката гора.

Това е една кратка и непълна версия на историята на League of Legends и някои от шампионите, които се борят "in the Fields of Justice". Естествено и metagaming-а има много детайли и различни подходи, които няма как да бъдат описани в един пост. Там е и част от чара на играта. На състезателния елемент, развитието на Summoner-а, механиката на играта извън самата игра с битките и различните режими на игра ще обърна внимание следващата седмица в един, надявам се по-кратък пост.

________________
Повечето картинки са от deviantart профила на Welterz
*Metagaming, накратко meta, е доста широк термин за нещо като правила, по които трябва да протече дадена игра, за да има успех играча. Повече информация за самия термин от Wikipedia, а за "метата" на LoL в тази прекрасна тема от официалния форум.

**buff - временна промяна на базовите статистики на даден герой в положителна насока. Обратното е debuff

*** cc, crowd control - умения, които не позволяват на противниците да използват собствените си умения правилно или въобще. Такива са например slow (забавяне) и stun (зашеметяване, при което героят не може да прави нищо за кратко време).

Няма коментари:

Публикуване на коментар