24 декември 2010

Odd Fuckin' Празници

До преди няколко години представата ми за празници се изразяваше в подаръци, ядене със семейството, коледни филми, коледни песни и много усмивки. После започнах да пораствам и семейната част остана за Коледата, докато Нова Година се посрещаше с приятели. После започнах самостоятелен живот и празниците станаха просто още едни дни, в които да се видя с близки и приятели и да си изкараме яко.
Тази година, обаче за първи път в живота ми нямам онзи коледен дух, който имам попринцип. Това да се кефиш на елхички, на играчки, всичко червеничко и беличко и всичките други коледни неща. Тази година посрещам Бъдни Вечер с частта от семейството, която е в България. На Коледа ще работя, като вечерта ще отпразнувам с приятели, а на Нова Година ще гледам да съм с някоя малка групичка, с която да поотпразнуваме. Най-вероятно ще си остана в София a.k.a. Мордор, но дори да изляза от града, ще е както около някой рожден ден - за ден-два.
За първи път в живота ми Коледа е просто повод. Повод да се видя с дядо ми, който не съм виждал от 10-ина месеца. Повод да се видя с другият ми дядо и семейството му, с които също не съм се виждал от адски много време. Повод да се позамисля за някои неща, да си създам малко планове. Повод да видя сестра си, която не издържа на безумието тук и отлетя на другия край на континента.
Може тази година празниците да не са ми по детински красиви и весели, но за сметка на това ще са ми много по-ценни. Дреме ми, че на практика съм без квартира, че нямам елха, подаръци и шняк. Ще видя хората, които бяха до мен през цялата година и които ще бъдат до мен и догодина. Това за мен е доста по-ценно от фалшивия "коледен дух".

1 коментар:

  1. Странно колко добре те разбирам - и за мен това е първата Коледа, която просто чакам да мине. Все пак се надявам, че ще остане семеен празник, просто за семейство под друга форма по-напред във времето.

    ОтговорИзтриване