15 март 2013

Блогър vs. Журналист

Без уговорки и уточнения - блогърите не са журналисти. Не само заради лексиката, а и заради условията, които те правят блогър или журналист. Единия има задължения и правила, които трябва да спазва, докато другия прави каквото си иска. Откъдето следва, че на този, който прави каквото си иска никой няма право да му държи сметка.

Истината за журналистите
Колкото и да е недолюбвана и подценявана, журналистическата работа, като почти всяка друга, е сериозна и отговорна. Не само, защото журналистите са обвързани от договорни отншения с работодатели, а защото те изпълняват и важната роля на "четвъртата власт". За съжаление в родната действителност дори да си свестен журналист, със сигурност попадаш в спиралата на всеобщото недоверие. Това кара българското общество да изпитва неизмерима нужда от алтернатива, която все пак да ръчка в раните и да говори истини.

Истината за блогърите
Може би дори по-недолюбвани от журналистите, блогърите са странно племе. Не за друго, а защото блогъри има всякакви - от маминки с блогове за бебета и поезия, през тийнове с блогове за нокти и пиари с блогове за реклама и маркетинг, до блогъри-журналисти, които успешно работят с методите на журналистите и засягат обществено значимите теми. Този калабалък от подбуди в блогърството създава много главоболия.

Счупената връзка
Най-генералното главоболие, породено от липсата на качествени медии у нас, е прехвърлянето на очакванията от класическите медии, към блоговете. И докато за блогове като този на Юруков например, това не е проблем, то за моя блог е. Разликата между двата е, че Юруков гони относителна обективност, която е в духа на професионалната журналистика. В това време аз, а и много други хора, които пишат лични блогове, гоня крайната субективност, която произхожда от изказването на личното ми мнение.

Накратко, това което искам да кажа е, че не може да очаквате и изисквате ние блогърите да заменим счупената бръмка в загниващото ни общество. Искрено благодаря за гласуваното доверие и демонстрацията на вяра в способностите ми, но личният ми блог е, за да изказвам личните си позиции. Главната причина е, че любимите ми блогове са ме спечелили със стабилната и аргументирана, брутално субективна позиция на авторите им. Ще ми се и аз да печеля вас, мили читатели, точно с това.

Няма коментари:

Публикуване на коментар